mandag 29. februar 2016

Skulle kjøpe så-jord, men....

I dag dro jeg opp til Hagesenteret for å kjøpe så-jord. Vi har et veldig flott hagesenter i nærheten, Gjennestad Hagesenter, som ligger i Stokke. Jeg må alltid gå en liten runde i senteret bare for å se og nyte!
I dag fant jeg jammen ferdig tomatplante med blomst, Den måtte jeg bare kjøpe. Det er utrolig tidlig og lang tid før jeg kan sette den ut i kald-drivhus, men fikk god forklaring hvordan jeg skulle behandle den. Det første jeg har gjort, er å plante de om fra den bittelille potta de sto i. Ny potte skulle ikke være for stor, kun ca 2-3 cm større i diameter. De må pottes om flere ganger ettersom de vokser.  Jeg MÅ bare prøve. Dette blir spennende!


Jeg kjøpte med en "Knaskeagurk" også. Har veldig lett for å la meg friste når jeg besøker hagesenter.


Så-jord er  blitt kjøpt inn og røde og gule plommetomater. For første gang prøver jeg å så  tomater ved å skjære tomatene i skiver, legger de på jord i en potte og strør et tynt lag med jord over. Jeg vet flere som har prøvd dette med gode resultat.
I tillegg har jeg sådd vanlige røde tomater.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar