torsdag 30. juni 2016

Livet i drivhuset 30 juni.

Plantene gror og det blir trangt der inne etter hvert. I går klippet jeg ned mesteparten av rucculaen. Den hadde grodd og blitt så stor. Tomatplantene må stadig knipes av og nå har jeg også begynt å knipe noen på toppen slik at de kan bruke kraften sin på å utvikle fine tomater.


 
Her vokser det side om side tomater, agurker. aubergine, reddiker, basilikum, rosmarin, salat, ruccula, og over de alle ruver en stor drueplante


Jeg pleier å ha slangeagurk i benker med glass over. To stk gjør det i år, mens to slangeagurker får være inne i drivhuset - den ene skal få vokse oppover i høyden, mens den andre prøver jeg å få til å vokse liggende foran tomatene. Det er ikke helt lett for den "griper" stadig fast i en tomat og vil opp!


         Tomatene er kommet langt, mange store karter og en har begynt å bli rød - da er vi i gang!



Spennende å se hvordan auberginene blir i år. Det er kraftig og store planter . 4 i alt, men jeg er alltid litt usikker om hvor mye jeg skal ta bort av "ekstraskudd". Har prøvd å finne litt om dyrking på nettet, men det er litt motsigende opplysninger, så jeg velger min egen vei - så får vi se hvordan det blir. Har hatt auberginer tidligere. Fikk noen, men de ble ganske små.
Nå blomstrer de i alle fall alle 4 plantene.




Reddiker har vi snart spist opp første runde - vi har spist reddikene, mens kålmøllen har spist bladene. Fint å kunne dele litt på det!
Basilikumen blir veldig fin i år.
 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar