fredag 26. august 2016

Druemarmelade og massevis av bjørnebær.

Druene i drivhuset er modne og ute i haven står det ville bjørnebær i store mengder. I dag har jeg høstet de første druene - noen til bare å spise selvfølgelig - og noen til å lage marmelade av.


Jeg bruker samme oppskrift som i fjor, nemlig en jeg fant på Bloggen til Bakemester Snipp
Denne var lettvint å lage og veldig god både som tilbehør til ost og vin og som pålegg.  



I dag laget jeg av 1 kg druer. Først skal det plukkes steiner ut av alle druene, men jeg er kjempeheldig for mine er steinfrie!
deretter begynner prosessen med å la druene ligge litt i sukker og sitronsaft for så å koke osv.
se oppskrift på bakemester snipps' blå druemarmelade.
 
Nesten 4 kg med ville bjørnebær er nydelig å hente opp fra fryseboksen utover høst og vinter.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar