fredag 15. desember 2017

Materialer til juledekorasjoner.

Som vanlig er jeg litt sent ute, men heldigvis rakk jeg å samle inn mesteparten mellom to perioder med snø.
Da adventstiden startet opp med snøkledd natur, burde jeg kanskje blitt litt bekymret for at jeg ikke hadde plukket inn naturmaterialer. Men det hadde blitt unødvendig bekymring.
Noen dager inn i desember ble det snøfritt og mildvær og faktisk deilig og vandre ute på leting etter litt materiale.
Først i dag er jeg klar til å begynne å lage noe, så jeg har vårt ute i snøen og hentet inn det siste jeg trenger.


Vet ikke hva denne mosen heter, men jeg kaller den "Trompetmose" og bruker den 
i kuvert- dekorasjoner

Disse raringene som fester seg rett på fjellet, er nok også en slags mose.
De er kjempefine til dekorasjoner. Jeg fukter dem og så kan de formes til hva jeg ønsker.
De er i gråfarger og sort, men kan også være grønne.




Med ulike mose-typer, kvister fra eik, brisk og vrihassel bruker jeg mest.
Litt bark og kvister fra hagen av barlind, kristtorn og buskbom, måtte jeg hente
i en snødekket hage i går.




I tillegg til dette har jeg stort utvalg av kongler og har et godt utgangspunktet for å få laget noe.

10 kommentarer:

  1. Mye spennende du har funnet. Blir helt sikkert flott :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Veldig gøy å ha litt å jobbe med. Første som nå er laget er kuvertdekorsjoner til førjulsselskap i morgen.
      Ha en fin helg.

      Slett
  2. Hej Turid!
    Finns mycket fint i naturen, trumpetmossan ser fin ut.
    Ha en fin helg /Marika

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja det gjør det og sette det sammen blir også fint.
      Ha en fin helg.

      Slett
  3. Så mye fin mose du har hos deg! Trompetmose var et passende navn.
    Ønsker deg en fin helg.

    SvarSlett
    Svar
    1. Den som leter finner. Hvis man virkelig ser seg godt om, er det utrolig mye rett utenfor døren.
      jeg kan ikke navn på de ulike mosesortene, men Trompetmose syntes jeg kunne passe.
      Ha en fin helg Marit.

      Slett
  4. Ciao! Ho scoperto ora il tuo bel blog e lo seguirò con piacere. Mi piace quello che mostri.

    Un saluto e buona domenica :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ciao, così gentile che vuoi seguire il mio blog.
      Sono stato nel tuo blog Comprendi che vivi da qualche parte dove potrebbe essere inverno freddo. Vivi in Svizzera?
      Divertiti fino a Natale!
      Saluti da Turid

      Slett
  5. Hei!
    Dette kommer til å bli kjempefint.
    Ha det godt! Anne

    SvarSlett
    Svar
    1. Et godt utgangspunkt i alle fall.
      Ha en fin tid fram mot julehelgen Anne.

      Slett