mandag 17. desember 2018

Furukongler i klor

Jeg fikk et lite tips av ei venninne.
Hun hadde lagt furukongler i klorin, noe som ga ganske morsomt resultat.
Slikt må jo prøves ut.



Jeg la et par av de "nye" konglene opp i adventskalenderen min.


Slik begynte jeg: Etter å ha konglene i kaldt vann for å få de til å lukke seg, 
la jeg de i en bøtte med klor. Her lå de til neste dag.


Etter en dag eller to, var alle sammen tilbake til normal form.
De var blitt ulike og veldig fine.





Det blir morsomt å benytte disse i årets dekorasjoner!

11 kommentarer:

  1. Hei Turid.
    Så fine de ble. Et tips jeg skal huske.
    Fin kveld til deg.
    Hanne-Lise.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja ikke sant Hanne-Lise.
      Det er ingen jobb å prøve, går av seg selv...
      ha en fin uke fram mot julehelgen!
      Turid

      Slett
  2. Hej Turid!
    Det har jag inte sett förut, resultatet blev fint.
    Ha det bra /Marika

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg hadde heller aldri hørt om det. De ble mye finere enn med snøspray synes jeg.
      ha en fin tid fra til jul Marika.
      Turid

      Slett
  3. Så smart tips, Turid! De ble veldig fine.

    SvarSlett
    Svar
    1. Det skal visstnok stå på nettet.
      Jeg skal gjøre dette mer for de ble fine.
      Turid

      Slett
  4. Hei Turid!
    Kjempefine. Helt enig at de ble mye finere enn med snøspray.
    Ha det godt! Anne

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det Anne!
      Det er stadig noe nytt å lære.
      Ha en fin julehelg!
      Turid

      Slett
  5. Thank you Maria.
    Merry Christmas to you and your family also.
    Hope for a peaceful and lovely time for you.
    Best wishes
    Turid

    SvarSlett
  6. Ja det er nemlig ret sjovt. Det gjorde jeg for en del år siden
    og koglerne er bare så smukke.

    God dag
    Charlotte

    SvarSlett
    Svar
    1. Så artig at du også har prøvd dette, de blir kjempefine.
      Ha en fortsatt fin uke Charlotte.
      Turid

      Slett