mandag 22. august 2022

Pyntekorg

 Denne våren fikk jeg ikke sådd pyntekorg, men det gjorde ingen ting for de begynte å spire i gårdsbedet.

Jeg begynte å flytte de derfra og ned til dammen, der de skulle stå i bakkant.

Skulle flytte flere til et annet sted, men så begynte det å skje så mye at jeg rakk ikke å flytte flere.

Besøk, pass av barnebarn og reiser - og vips så er vi i slutten av august. Nettopp kommet hjem fra en uke i Bergen og Stavanger. Pyntekorgen har kost seg på mange steder hvor de bare har fått lov å sprette opp i sommer

Pyntekorg er vakre, fargerike og blomstrer utrolig lenge!

Jeg liker de velig godt.


I gårdsbedet har de helt overtatt, men nå får de selvfølgelig lov å bli!


Her ved dammen, flyttet jeg noen ned, fint å ha de her i bakkant mellom Rhododendro og Sibiriris, som har avsluttet blomstringen for lenge siden.



Her nedenfor muren i benke-området, skulle de ikke vært. De står på en flekk det skal legges heller,
Så om ikke lenge blir de til avskårede blomster i en vase.
de står sammen med dill og gule blomster, som heller ikke skulle vært her.


Så var det disse her ved benken. De har stått her tidligere år, men i år hadde jeg tenkt å gjøre noen forandringer - rakk ikke det.
Pyntekorgen spiret og får bli her i år også.



Disse har bar dukket opp.


De titter fram både her og der!



Her for eksempel kommer de opp mellom heller og stein!

Hagen ble litt rotete i år.
Tørt og lite tid til stell og luking.
Nå får det blomstre og være som det er i år!



10 kommentarer:

  1. Hej Turid
    Ja de er fine, men vi vil nu gerne selv bestemme, hvor de skal stå. Jeg har det samme med geranier, de komme op overalt.
    Hilsen Lisbeth

    SvarSlett
    Svar
    1. hei Lisbeth.
      ja vi liker nok å ha kontroll i hagen vår, men så lenge jeg ikke har rukket å gjøre så mye i år, så er jeg fornøyd med den fine blomstringen nå i en ellers ikke helt stelt hage.
      Ha fin september!

      Slett
  2. It looks just as beautiful as it did 6 years ago. Your green thumb has not diminished at all. Love from Florida, Terry

    SvarSlett
    Svar
    1. hei Terry!
      Thank you! Hope all are well with you.
      Love Turid

      Slett
  3. Tænk, jeg synes det må være en gave at få så mange fine blomster uden noget arbejde, og de står jo så dekorativt alle vegne. Og hvis man ikke synes de passer ind kan de jo nemt fjernes. Det er dejlige billeder fra hele haven!

    Hilsner fra Ulla

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Ulla!
      Tusen takk for mange hyggelige tanker.
      Ja Ulla, jeg er takknemlig for alle pyntekorgene i år!
      Ha en fin september.
      Turid

      Slett
  4. Det er så sjovt med nogle planter, de har deres egen vilje og kommer hvor de vil. Det ser nu rigtig godt ud med Cosmos så mange steder. Jeg har desværre ikke rigtig held med at så dem, men jeg skal da vist prøve igen.
    Med venlig hilsen
    Lene Bedstemorshave

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Lene!
      Ja veldig enig med deg.
      Jeg tror at jeg i begynnelsen , sådde frøene om høsten. det var veldig lettvint.
      Ønsker deg en fin september!
      Turid

      Slett
  5. Still so much colour in your garden, how nice! Here it was just too dry, autumn is slowly coming in..

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Radka.
      Thank you.
      It has been very dry here also, but still lots of flowers.
      Have a nice time.

      Slett