lørdag 28. januar 2017

HageSus er et år!

Utrolig at et helt år har gått siden jeg startet opp med "HageSus" bloggen min.
Det har vært et morsomt år. Jeg har nok vært mest opptatt av å vise hva jeg driver med gjennom bilder og noe tekst om hvordan jeg gjør ting. Min interesse for hagearbeid heller nok litt mer mot dyrking av grønnsaker enn blomster og bed. Jeg er spent på hvordan det neste hageåret blir. Det ligger mange blomsterfrø som skal i jorda snart, så vi får se hva som kommer etter hvert på denne bloggen.
Aller først blir det et lite tilbakeblikk på  2016 i bilder.
 
Nydelig vår i 2016


I starten på mai, er mye plantet i drivhuset , poteter, løk og sukkererter er satt i jorda.
Før 17 mai hadde vi høstet flere ganger asparges.
 


 
Fruktblomstring i mai!

 
Juni er det blitt grønt og frodig. Grønsakene spirer og gror. Det blomstrer overalt.





 
I juli blomstrer potetene.



 
Mot slutten av juli er det mye som kan høstes i kjøkkenhagen,
og i drivhuset modnes druene fra dag til dag. Nå er drivhuset så tett av vekster at det er vanskelig å komme inn.



 
I november er alle pelargonier, tåretrær og afrikaliljer båret inn i kjelleren- Det er 2,5 måned siden.
For en uke siden i dag begynte jeg å bære noe av dette opp i stuen.
det første som kom opp var 3 kasser med Villa de Paris!
Se blogginnlegg fra 24 januar 2017.
 
Takk til alle dere som har vært innom bloggen min
dette første året!! 
 

8 kommentarer:

  1. Hei. Flotte bilder. Skal komme i gang med nyttehagen i år, så det blir dyrking etterhvert. God helg til deg.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, god helg til deg også. Lykke til med nyttevekster. Jeg synes det det er utrolig gøy å hente alt ute i hagen både urter, grønsaker, bær og frukter.

      Slett
  2. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  3. Så fint du har det med dam og drivhus i hagen og flott utsikt.

    SvarSlett
  4. Tusen takk. Drivhus har vi hatt i ca 25 år, mens dammen anla vi for 8 år siden. Den har vi blitt veldig glad i, den er som et midtpunkt i hagen vår.

    SvarSlett
  5. Så flott tilbakeblikk, og gratulerer med bloggbursdag! Flotte bilder fra hagen din, som ser fantastisk ut. Ha en fin søndagskveld:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk Inger Johanne. Fin søndagskveld til deg også.

      Slett
  6. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett