mandag 16. januar 2017

Kalde dager og tanker om våren som kommer!

Litt kaldt og frost på bakken, men en nydelig, solrik uke i vente. Jeg kjenner vårfølelsen kommer sigende ganske fort på slike dager.
Kjelleren og en liten "utestue" står fulle av pelargonier som venter på å bli klippet ned og få komme inn i varmen. Like hyggelig hvert år, følge spiringen av gamle og nye planter er en god opplevelse. Det merkes at dagene blir lenger og jeg kjenner at solen stadig varmer mer - det gir meg en god vårfølelse og mye energi! ......så får vi se om det blir dager med snøvær innimellom da..
Solrike dager i januar og februar bør også brukes ute til å ta ned busker og kratt. Noen trær har jeg også lyst til å få vekk, men jeg er har en mann som skal kløve og legge opp ved av det jeg sager ned, så han pleier å stoppe meg før jeg går helt berserk med motorsagen. Jeg elsker å ta ned trær og klippe kratt, det blir så fint og ryddig etterpå. Men med en stor tomt på 40 mål, så blir jeg jo aldri ferdig med denne type jobb.

Jeg er en heldig pensjonist som kan starte dagen med frokost på en innebygget veranda i et slikt vær som i dag. Det er 7 minus grader ute og isen har lagt seg på fjorden. Jeg kan følge solen etter hvert som den kommer opp og fyller gradvis en frossen eplehage og grønnsakshage med lav morgensol.



Jeg ønsker dere alle en fin vinteruke midt i januar!
 
 


2 kommentarer:

  1. Hei. Ja, det er merkbart lysere kvelder nå. Så nydelig utsikt du har! Nå er det ikke lenge før vi er i gang igjen, og vinterens hageplaner kan realiseres. Jeg har ingen store prosjekter i år, men mange små som jeg ikke ble ferdig med i fjor pga veldig mye dårlig vær. Håper vi får en fin vår! Ha en fin ny uke :)

    SvarSlett
  2. Vi klager ikke på utsikten nei. Den nyter vi i all slags vær. Fint å se at du også ser fram til Hagesesongen snart er i gang. jeg har heller ingen store prosjekter som jeg vet om nå, men de dukker fort opp. Jeg vet at vi må starte med såing av mye plen/gressbakke. Vi avsluttet høsten med en stor oppryddingsjobb etter mye gravearbeid i hagen. Ha en fin uke du også!

    SvarSlett