onsdag 12. august 2020

Sommerbesøk og opprydding.

Nå er vi tilbake til sommer og varme igjen.

Ferdig med en ukes besøk av tre barnebarn.
Det ble en uke med helt andre aktiviteter enn hagestell.

Nå pusler jeg med litt ulike småting rundt om i hageområdet.
Her er nedre del av grønsaksområde. 
Jeg har plantet en rad med Buksbom, skal fungere som en liten hekk for å skjerme mot vind.
Jeg tok en runde og fjernet alt ugress.
Deretter la jeg et tett lag med nyklippet plengress over, for å hindre ugress i å gro,
samtidig som det gir næring til buskene.


Så et lite tilbakeblikk på siste uke hvor tvillingene på 10 og søster på 5 ferierte hos oss en uke.
En dag dro vi til Fossnes i Vestfold.
Vi gikk "Sti for øye" som er en sti hvor man opplever mye underveis. 
Det er plassert ut installasjoner laget av kjente kunstnere.


Kikket etter salamandere.


Det er satt ut et stort antall litt annerledes fuglekasser. Man må se ekstra godt for å finne dem.



Hopping på blåbær.


Plutselig dukker det opp 3 ulver, en av dem her.



Her er det installert et utsiktspunkt hvor man ser langt, blant annet til Tønsberg by.


Spennende var det også med disse "fjærene etter en fremmed fugl"


Så står plutselig gaupa og stirrer på oss.


Dette var en liten smakebit på noe av det som finnes langs denne stien.
Fint sted for alle aldersgrupper. Tilrettelagt for barnevogn og rullestol.

Uka inneholdt også båtkjøring, setting og trekking av krabbetegner, med 4 store krabber som fangst.
Besøk på trampolinesenter, Gravity.
Det ble en aktiv og morsom uke
- og ferie for oss!



10 kommentarer:

  1. Det ser hyggeligt ud, det er lige noget for nogle børn at gå rundt sådan et sted. Hyggeligt med besøg af børnebørn, men nu kan du igen gå i haven :)
    Hilsen Lisbeth

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Lisbeth.
      Det er veldig hyggelig med barnebarn rundt oss.
      Ja jeg kan jobbe mer i hagen nå, men jeg har også lagt opp til både søm og strikking til de to yngste barnebarna - en på 4 uker og en som ventes om ca 3uker - så jeg må rekke begge deler i den fine sommervarmen vi har om dagene nå.
      Regner meddet er varmt og deilig hos deg også.
      ha fine dager!
      Turid

      Slett
  2. Hej Turid!
    Det ser ut som en trevlig upplevelsepark. Härligt med besök av barnbarnen.
    Ha det bra /Marika

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg et hyggelig sted å gå sammen med barn. Jeg har ikke vært der i mørket på kvelden, det skal vi gjøre for hele skogen er lyssatt. Vi så lyskastere så mange steder.
      Ja besøk av barnebarn er så flott.
      Ha en fin helg, Marika!
      Turid

      Slett
  3. For noen flotte fuglekasser, og barnebarn, her er det bare kommet en valp, og den skal vi passe i helgen :D Ha en fin dag, hilsen Ingeborg

    SvarSlett
    Svar
    1. Fine var de, jeg ble inspirert il å lage noen morsomme og ha her hjemme, men det spørs når jeg skal rekke det :)
      Koselig med hundevalp også.
      ha en fin helg, Ingeborg.

      Slett
  4. Det er skønt at have børnebørn på besøg. Så bliver havearbejdet sat på pause, til gengæld bliver haven brugt til leg. Det er en fin oplevelsespark, I har besøgt, og det ser ud til, at børnene har det sjovt.

    Hilsen Elna

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Elna.
      Jeg er helt enig, fint å være med barnebarna og så gøy å bruke hagen, ikke jobbe der.
      Det som er fint med denne parken, er at den ligger veldig nære der vi bor, 20 minutter med bil.
      Ha fortsatt fin helg.
      Turid

      Slett
  5. Så spennende den stien ser ut! Visste ikke om den. Takk for tipset :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja det er en hyggelig runde, ligger i Sandefjord kommune.
      Ha en fin dag.

      Slett