fredag 23. desember 2016

Adventsbord

Hvert år pleier vi å invitere venner til litt førjulsselskap, og da dekker jeg et adventsbord.
Med god inspirasjon fra julemøte i Sandefjord Hagelag, laget jeg kuvertdekorasjoner i år.
veldig morsomt.
Jeg har liggende over hundre av disse små pottene, 6 cm i diameter, som min far har kjøpt inn midt på nittenhundretallet. Han brukte disse til å prikle småplanter i.
Jeg har fylt sand i dem og brukt de til T-lys.
Men i år har jeg brukt dem til å lage kuvertdekorasjoner.


Jeg brukte oasis med litt plast rundt slik at de kunne vannes. Jeg tok runden rundt husene der vi bor og fant mose, pinner, kongler, orekongler, bøkehamser, brisk og mye mer. Fra haven plukket jeg kristorn og krokhassel.


Lettvint og morsomt å sette de sammen. Her er et par eksempler på hvordan de ble. Jeg prøvde å bruke omtrent det samme i alle, allikevel ble de ulike. Så satte jeg til en "sølvkule" for å brekke litt.




Slik ble bordet - før jeg hadde satt i alle t-lysene og fått på alle glass. Bordkort var pepperkakehjerter.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar