tirsdag 13. desember 2016

Vår lengste tomatsesong.

Tomater fra St Hans til jul.

Veldig moro at alt vi legger ned i arbeid, gir resultater. Vi jobbet med tidlig såing av tomater og synes vi var flinke til å følge opp plantene med godt stell.
Vi har ennå egne tomater som er fra drivhuset.
10 november ryddet jeg opp og tok inn alt som var av modne og umodne tomater, før jeg rev opp alle plantene.
Jeg hadde tenkt å prøve meg på å legge ned grønne tomater, men av og til - faktisk ganske ofte - flyr tiden litt fra meg så det ble aldri grønne syltede tomater her i huset.
Disse bollene ble bare satt i kjelleren, litt kjølig og mørkt.......
Det var bare å hente de opp etter hvert som de modnet-

                                          Omtrent alle disse modnet sakte, men sikkert.
 
Så lang sesong har vi aldri hatt med egne tomater!
Gleder meg om drøye to måneder, da sår vi de første tomatene til neste sesong.

1 kommentar:

  1. Hei, det var smart, det skal jeg jammen gjøre neste høst!Bestemoren min pleide å lage syltetøy av de grønne tomatene, og det smakte ganske godt. Men ikke på brødskiven! Jeg har fundert litt på om det kan fungere som tilbehør, men har ikke funnet noe som det kan passe til. Grønne tomater har jo en veldig særegen smak. Har du noen tips til meg?

    SvarSlett