mandag 30. oktober 2017

Løksetting

I går fikk jeg satt de siste av årets nyinnkjøpte tulipan- og allium-løker.
Ikke noe for tidlig for i natt fikk vi minusgrader.

Gleder meg veldig til våren 2018 når 30 nye tulipaner skal sprette opp i bedet på gårdsplassen.
Har satt de sammen i grupper.


10 stk Queen of Night


8 stk Up White


 12 stk Havran

Nedenfor huset, i et nyetablert bed hvor jeg satte 3 Allium Aflatunense sist høst,


har jeg i høst satt 3 Allium Mount Everest


og 3 Allium Atropurpureum


Og de siste 25 Allium Oreophilum som er mye lavere, puttet jeg ned i et hjørne
i bedet på gårdsplassen


18 kommentarer:

  1. Så flotte løk du har satt, og det blir nok flott hos deg til våren. Minusgrader her også i natt og nå også. Det nærmer seg vinter.
    Ha en fin kveld, Turid!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det Marit, blir nok minus her også i natt. I morgen skal jeg tømme og rydde grønsakshagen.
      Deretter blir det maling og oppussing inne.
      Ha en fin uke videre.
      Turid

      Slett
  2. Hei Turid.
    Flotte løk. Ja, det er nå en skal legge grunnlaget for vårens blomstring. Her var det -1 i natt, så det skal heldigvis bli litt mildere. Fin kveld til deg.
    Hilsen Hanne-Lise.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det Hanna-Lise.
      Ja det er helt riktig at det både riktig og nyttig å klargjøre mye nå. Jeg har fått gjort mer enn vanlig av forberedelser i år og gleder meg til neste vår.
      Ha en fin uke.
      Turid

      Slett
  3. Hej Turid!
    Fina tulpaner och allium, blir härligt i vår när de tittar fram. Kylan kan gärna hålla sig borta ett tag till, men det är nog att hoppas på för mycket.
    Ha det bra /Marika

    SvarSlett
    Svar
    1. Gleder meg til å se tulipanene til våren.
      Du er heldig hvis du bor slik at du kan unngå nattefrost enda en stund. her har vi hatt to netter med frost, men nå blir lang periode uten.
      Ha fortsatt en fin uke Marika!
      Turid

      Slett
  4. Det blir helt sikkert flott :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja det tror jeg også. Får bare håpe ikke det kommer jordrotter og flytter de rundt.
      Turid

      Slett
  5. Lindas flores. Feliz semana. cumprimentos.

    SvarSlett
    Svar
    1. Obrigado por Sandra. Ainda tenho uma boa semana.
      Saudações de Turid

      Slett
  6. Nydelige farger på disse!
    Jeg er løkgal og har lagt hundrevis...
    Ha det fint!

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg valgte få farger og tror de kan bli fine sammen.
      Blir spennende hos deg som har satt så mange, håper du legger ut bilder av det til våren.
      Ha en fin avslutning på novembers første uke.
      Turid

      Slett
  7. Det er så flott med løkblomster, jeg har mistet litt oversikten over mine, og har ikke kjøpt noen etter at jeg gikk berserk i fjor. Men det er ennå tidlig her. Ha en fin dag, hilsen Ingeborg

    SvarSlett
    Svar
    1. For mange år siden satte jeg mange tulipaner, men jordrottene flyttet de rundt overalt. Hvert år tok jeg opp de som var på helt galt sted, men glemte å sette de på høsten, så etter tre års tid var det lite igjen.
      Nå begynner jeg forfra og har flere rotteskremmere rundt om, så jeg håper det går bra til våren.
      Lykke til med løkplantingen (hvis du likevel finner ut at du må ha noen flere).
      Ha en koselig helg Ingeborg!
      Turid

      Slett
  8. Herlig! Jeg har også satt en del løk i år, små botaniske tulipaner og vårisris som har flyttet inn i ny-renovert bed :-)) Da er det bare å glede seg til våren! God helg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Høres veldig fint ut og så deilig med ny-renovert bed.
      Vi får glede oss til våren.
      Ha en fin helg.
      Turid

      Slett
  9. Hei!
    Å legge våren er fantastisk deilig. Flotte løk du har satt.
    Ha det godt! Anne

    SvarSlett
    Svar
    1. Å legge våren var et flott beskrivelse.
      jeg håper det blir fint med de fargene jeg har valgt og krysser alle fingre for at de kommer opp der jeg har satt dem.
      Ha en fin helg Anne.
      Turid

      Slett