tirsdag 2. april 2024

Kalde vårdager!

 Det er fortsatt veldig surt og kaldt ute og det er lite sol.

I orangeriet har jeg klippet og ryddet det meste av planter. Nå skal det vaskes og ryddes 

slik at det blir et koselig sted å sitte ned litt eller spise litt lunsj.





Hylla med pelargoniene fra kjelleren, har spiret etter klippingen og blir klare til de skal ut i mai.

Jeg har sådd tomater, paprika, squash og agurker.

De er klare for prikling. De har stått inne med vekstlys.




Nå etter de er priklet tror jeg de snart havner i orangeriet for at de skal stå lyst, men litt kjøligere.

Jeg tror det blir innearbeid ut denne uken.


10 kommentarer:

  1. Hej Turid!
    Det är liknande väder hos oss, hade hoppats på soliga fina dagar i Påsk, men så blev det inte. Idag är det riktigt kallt, runt 0 grader. Har kunnat tillbringa lite tid i växthuset där var det varmt, några få soliga timmar. Det är bara att vänta på varmare väder. Har också planterat om lite paprika och perenner.
    Hälsningar Marika

    SvarSlett
  2. Hei Marika!
    Jeg kunne sikkert gått ned i orangeriet for å vaske litt, men jeg må bære ned vann og varme opp vannet, men det "gidder" jeg ikke. Jeg blir inne, strikker litt og planter om noen småplanter.
    Heldigvis er vi ikke lenger enn starten på april.
    Vi får ønske oss sol, sol, sol Marita!
    Kos deg inne eller i drivhuset!
    Turid

    SvarSlett
  3. Ja, det er et ustadig vær vi har nå. Varmt i går og kaldt i dag. Her er det meldt om snø på torsdag og fredag. Vi får holde ut, og håpe på varmere vær fremover. Det er flotte frøplanter du har, Turid!
    Ha en fin uke uansett vær!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Marit.
      Vi holder ut, blir det en kald sur dag, blir jeg inne.
      Takk!
      Jeg får så, prikle og sy - ikke tenke for mye på hvordan været burde vært....
      Ha en fin dag i morgen!

      Slett
  4. Så fine planter! Deilig å se noe grönt :-)
    /Nora

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Nora!
      Tusen takk.
      Ja vår på vei!
      Ha fine aprildager!

      Slett
  5. Frodig og grønt inne i alle fall!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det. jeg må være fornøyd med det - foreløpig!
      Turid

      Slett
  6. Jeg synes der ser så fint og hyggeligt ud i orangeriet, så der ville jeg også vælge at arbejde:-) Du er langt fremme med planter allerede og de ser flotte ud. Der skal nok komme en god høst, men allerførst må vi have lidt varme! Her er det også koldt og slet ikke have-vejr, men det skal nok komme.

    Hilsner fra Ulla

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Ulla!
      Takk.
      Noe har jeg så som er godt i gang, men trpr jeg skal så en del direkte ut i år og da må jeg vente en drøy måned før jeg kan gjøre det.
      Ha fortsatt fin uke!
      Turid

      Slett