tirsdag 19. september 2017

Det som bor og gror inne.

Det som vokser i drivhuset er heldige og slipper alle regnskyllene som har kommet de siste dagene.

Bli med inn i drivhuset!


Druer preger drivhuset, er veldig nedklippet i år. 



Nytt i år: Rød chili og paprika - rød og lilla.




Aubergin, fjerde år på rad.


Ulike tomater: Cherry-, Klase-, Moneymaker og gule Coctail tomater



Har mye ruccula, men har nettopp klippet alt ned. Høster fra april og langt ut i november.
Det samme gjelder Rosmarin (ikke bilde)


Basilikum trives mye bedre her enn på friland.



En titt inn gjennom vinduet fra sørsiden - før vi går.
Takk for at dere ble med!



12 kommentarer:

  1. Hei Turid. For et stort drivhus du har, og så mye godt. Gleder meg til mitt druetre begynner å produsere. Fin dag til deg.
    Hilsen Hanne-Lise.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Hanne-Lise, jeg synes mitt drivhus er litt lite, men det er fordi jeg ser alt jeg kan ha inne i det.
      Det er bare å glede seg.
      Ønsker deg fortsatt en fin uke!
      Turid

      Slett
  2. Her var det mange godsaker, og druene så fantastisk gode ut! :)
    Hilsen Lisa

    SvarSlett
    Svar
    1. Kan love deg at de druene er søte og gode, Lisa.
      Ha fortsatt en fin uke.
      Turid

      Slett
  3. Litt av en drueavling! Og flotte auberginer. Klarer du å holde dem fri for spinnmidd?

    SvarSlett
    Svar
    1. Har ikke vært plaget med spinnmidd. Har ikke vont av det man ikke vet - visste ikke at det kunne være er problem.
      Ha fortsatt en fin uke.
      Turid

      Slett
  4. Svar
    1. Ja det er det virkelig, men har gitt bort halvparten til ei venninne fordi jeg reiser bort.
      Turid

      Slett
  5. Så välvuxna och vackra grönsaker. Tyder på stor odlingsskicklighet. Dina paprika och aubergine ser verkligen magnifika ut.
    //Helene

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk skal du ha Helene, hyggelig å høre.
      Jeg bruker en jord som er gjødslet med hønsegjødsel og har spedd på litt med Hestegjødsel, mulig det er en av årsakene.
      Ønsker deg en fin avslutning på uka.
      Turid

      Slett
  6. Du verden! Så mye flott du har i drivhuset ditt! Dette er nok bare en drøm for meg. Men basilikum dyrker jeg i det gamle akvariet vårt. Der vokser det godt.
    Ha en fin dag:-)


    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det Kathrine.
      Kan godt forestille meg at basilikum trives i et akvarium, den liker å ha det godt og varmt.
      Ønsker deg en fin avslutning på uka.
      Turid

      Slett