tirsdag 12. mai 2020

Dette er ikke mulig!

Det har ikke vært de varmeste dagene i starten på denne uka.
Med en god genser og ytterjakke, er det fullt mulig å jobbe ute i 8-12 grader.
Dagen startet med et besøk på EK, et flott gartneri vi har i Sandefjord.
Planen var å plante noen av dagens kjøp i et nytt bed.

På ettermiddagen i dag, i 8 grader, startet det å snø!
Dette skal ikke være mulig - men det var faktisk sant!





Jeg kjøpte noe gress som jeg tenkte å plante i kveld.
Utsatt til i morgen.


10 kommentarer:

  1. Ja Turid, vinteren har kommet tilbake. En skulle ikke tro det var mulig, men det er det. Det har snødd mange ganger her også i dag og i går natt var det skikkelig frost. Etter en så mild vinter og varm vår frem til nå så blir en jo litt overrasket. EK er et flott gartneri ja.
    Lykke til med plantingen i morgen!

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg håper ikke vinteren er tilbake, Marit.
      Men kalde dager både i april og mai etter unormal mild vinter.
      Ut fra YR og Storm, skal frostnetter være slutt enten i morgen eller på fredag.
      EK åpner kl 7.00, så i dag var jeg kunde helt alene på morgenen. Koste meg!
      Takk, blir noe planting i morgen.
      ha en fin kveld, Marit

      Slett
  2. Hei Turid.
    Ja, i dag har det vært iskaldt med snø og haggel her også.
    Handlet endel på EK når foreldrene mine levde, nå blir det gartnerier i nærheten her.
    Vi håper dette blir siste frostnatt, men det spørs...Sommerblomstene kommer ikke ut enda.
    Gresset så flott ut!
    Ha det godt/Eirin

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Eirin.
      Disse kalde dagene tror jeg ingen slipper unna, fikk en liten snøfilm fra barnebarn i Oslo i går.
      Ek har blitt et veldig stort og flott gartneri med et stort utvalg.
      Ble kuldegrader i natt også. Tror vi må forberede oss på 2 til :(
      Ha en kald, men fin dag og hils Lars.

      Slett
  3. Hei Turid.
    En skulle ikke tro det var mulig men det er det. Blir ikke overrasket lenger. Det snødde her også i går.
    Flott gress du har kjøpt.
    God onsdag.
    Hanne-Lise.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Hanne-Lise.
      Nei da det begynte å legge seg på bakken, trodde jeg ikke mine egne øyne, derfor måtte jeg ta noen bilder. Forsvant heldigvis i løpet av et kvarter.
      Er veldig spendt på plantingen med pyntegress og Lavendel.
      God onsdag til deg også.
      Turid

      Slett
  4. Nej det skulle ikke være muligt, men desværre sker det også her i Danmark.
    Med venlig hilsen
    Lene Bedstemorshave

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Lene.
      Enda mer utrolig at det skjer i Danmark også... Trodde dere var et godt hakk mildere klima.
      Vi får ikke gjort noe med det, bare håpe på mer varme.
      Ha en fin dag.
      Turid

      Slett
  5. Hej Turid!
    Nej inte vill vi ha kallt och snö och hagel nu. Vaknade till snöoväder, inte vad jag hade
    önskat. Det har varit kallt de senaste dagarna. Vi kan bara hoppas att det vänder snart.
    Ha det gott /Marika

    SvarSlett
    Svar

    1. Hei Marika.
      Da er vi helt enige.
      Det må bli varmere snart, men ser ut til at det kan bli frost et par netter til.
      Blir ikke noe veldig varme her de 10 neste dagene.
      Vi får stå på Marika, så kan vi kose oss i hagen når varmen kommer.
      Fortsatt fin dag.

      Slett