fredag 20. januar 2017

Strikkede hånddukker.

Fantasidyr.
Egen oppskrift.
Dette er enkle hånd-dukker å strikke. Jeg har laget to størrelser, en til en voksen hånd og en til førskolebarn. Det er morsomt at voksne og barn kan "snakke sammen".
Jeg tok utgangspunkt i en vott, men lager en litt bred "tommel" som blir underkjeven til dyret.
Så er det bare å velge fritt i farger, type ører, lage ulike uttrykk med øyer osv

 
Her en hånddukke til voksne.


Her to store og en liten.


Jeg ga bort den lille, så nå må jeg lage to små til.
Her er "vottene" ferdig strikket, 2 neset og 4 ører er klare og rød filt som skal være inne i munnen og en tunge.
Nå er det bare å sy feste tråder, sy sammen nese og fylle de litt. Her har jeg laget et par ører som skal henge og et par som skal stå opp.


 
Monteringen er begynt!
 
 

4 kommentarer:

  1. Nei så morsomme de var! Kjempefine gaver, og noe du kan selge på messer o.l! Ha en riktig god helg!

    SvarSlett
  2. Takk, hyggelig du synes de var morsomme. Noe salg på messe blir det nok ikke , men små gaver kan det nok bli.

    SvarSlett
  3. Hei! Selger du disse?

    SvarSlett
    Svar
    1. Beklager, men det gjør jeg ikke! Bare laget til barnebarn.
      Turid

      Slett