mandag 5. november 2018

Mild og fin høst.

Vi har litt flaks at høsten er lang og mild i år.
Ble ikke gressklipping på oss i det hele tatt i juni, juli og august. Først et stykke ut i september begynte gresset å gro - og ganske raskt.
I dag 5 november blir siste runde tatt. Mest fordi vi skal bruke en gress litt rundt i hagen.
Vi legger godt med plengress rundt alle bærbusker og lavendel.
Så legger vi noen renner med gress på tvers av nyfreset jord for at jorda ikke skal renne nedover ved sterk nedbør. Vi bor i skråbakke.

Min mann tok heldigvis klippejobben, for litt kaldt å sitte på klipperen.




10 kommentarer:

  1. Ja, det var fint at det ble mild høst. Her kom det snø som forsvant med en gang i forrige uke, og det er jeg så glad for. Kjekt med sitteklipper!
    Ha en fin uke, Turid!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Marit.
      Det er lenge siden mitt siste innlegg, men det har vært mildt og fint siden. Jeg har avsluttet alt utearbeid, kunne sikkert gjort enda mer for å få det lettere til våren, men nå vil jeg drive med symaskinen inne.
      Ha fin avslutning på denne uka Marit!
      Turid

      Slett
  2. Hei Turid.
    Her er det også mildt. Vi fikk litt snø i begynnelsen av forrige uke, men den forsvant heldigvis fort.
    Vi har ingen plen å klippe på, men masse feiing av gangveier og platåer.
    Fin kveld til deg.
    Hanne-Lise.

    SvarSlett
    Svar
    1. Lenge siden jeg har vært aktiv på bloggen min.
      det er sikkert deilig å klippe gress, men i år har vi heller ikke klippet stort.
      Etter en flott og mild november så langt, ser
      det ut til å bli mer vinterlig fra helgen.
      Ønsker deg en fin avslutning på uken Hanne-Lise.
      Turid

      Slett
  3. Hej Turid!
    I år har gräsklipparen fått ha det ganska lugnt, det är inte många gånger den behövt vara framme.
    Här har vi inte fått någon snö ännu, och det är riktigt skönt.
    Ha det bra /Marika

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Marika.
      Det ble lite aktivitet for meg her på bloggen nå i november.
      Vært mildt og fint hele november, men nå ser det ut som vi får det litt kjøligere fra helgen. Jeg har krøpet inn.
      Ha en deilig avslutning på uka!
      Turid

      Slett
  4. Elsker det milde efterår Turid.
    Jeg ville ønske vi havde sådan en smart græs klipper.
    Det tror jeg også min mand ville ønske.

    Klem til dig
    Charlotte

    SvarSlett
    Svar
    1. Helt enig med deg Charlotte, i at det er deilig med mildt vær så lenge som mulig.
      Her på Østlandet får vi noe kaldere vær nå. Det passer til tiden som stadig preges av at julen nærmer seg.
      Ha en koselig avslutning på uken!
      Turid

      Slett
  5. Uma máquina muito útil para cuidar do jardim.

    SvarSlett
    Svar
    1. Yes it is. We are happy to have it.
      Hope you will have a nice weekend Sandra.
      Turid

      Slett