lørdag 20. juli 2019

God helg!

Ønsker alle en god helg med noen blomsterbilder fra hagen.
Etter et par uker med data-trøbbel og lite eller intet nett, deler jeg noen bilder fra det som blomstrer.


Dette tror jeg er en brannlilje.


Hagehortensia har jeg ikke fått til å blomstre da de overvintret ute, men nå etter jeg flyttet de over i potter og de får stå litt i ly for den verste vinteren, blomstrer de superfint.





Rouge Cardinal, kjøpt i 2008. I flere år trodde jeg denne var død.
Men etter litt ekstra pleie dukket den frem og blir større for hvert år som går.
I sommer måtte jeg løfte den opp i kløften på det gamle epletreet.

Min lille "Lavendelåker"


jeg har tre Hosta.
de blir større for hvert år. 
Neste år tror jeg de bør deles litt.




Lekehuset har fått sin egen fargerike blomst, som krever svært lite stell.
Innkjøpt sammen med det yngste barnebarnet på snart 4.

God helg!

18 kommentarer:

  1. Hei Turid!
    Så flotte hortensia du har. De er så fine når de blomstrer. Internettproblemer er kjedelig.
    God helg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det.
      Ja ikke like lett å bo på landet, blir ikke prioritert hos Telenor
      Ha fortsatt god helg, Marit.
      Turid

      Slett
  2. Veldig flotte hortensiaer!
    Ja, det er klart lekehuset må ha sin egen "blomst" :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk.
      En "lettstelt" blomst er kjekk å ha...
      Fortsatt god helg til deg.
      Turid

      Slett
  3. Hei Turid.
    Kjedelig med dataproblemer. Godt at du er i gang igjen.
    Ikke mange blomster som slår hortensia når de blomstrer.
    God helg.
    Hanne-Lise.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja alltid kjedelig, nå har vi et tregt nett, men må leve med det slik tror jeg.
      Det er mange vakre blomster, men enig i at Hortensia er en av de vakreste.
      Fortsatt god helg.
      Turid

      Slett
  4. Hej Turid!
    Vacker klematis och så fina hortensior. De lyckas jag inte med.
    Ha en trevlig helg /Marika

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, Marika.
      Jeg lykkes ikke med Hortensia, før jeg plantet de over i store potter som jeg setter på et lunere sted vinterstid. Det funker bra.
      Vi har en trivelig helg med 4 barnebarn alene hos besteforeldrene.
      Håper du har det fint også.
      Turid

      Slett
  5. Hei Turid!
    Har opplevd det samme når det gjelder klematis. Trodde den var død i flere år. Så plutselig dukket den opp og har levd i flere år siden. Fine hortensiaer du har.
    Ha det godt! Anne

    SvarSlett
    Svar
    1. Så artig at du har samme opplevelse med Klematis. Det var godt vi ikke gravde de opp og kastet dem.
      Takk for det Anne, ha fortsatt fin uke.
      Turid

      Slett
  6. Det var en intenst flott farge på brannliljen. Så gøy at hagehortensiaen blomstring, min blomstrer også i år etter to år uten. Ha en fin kveld, hilsen Ingeborg

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja brannliljen blir finere og større for hvert år, nå lurer jeg på om den bør deles litt neste år?
      Hyggelig at din Hortensia også blomstrer - litt av poenget med å ha de.
      Ha fortsatt fin uke, Ingeborg.
      Turid

      Slett
  7. Beautiful flowers, I especially loved the flowers of the hydrangea.
    Maria

    SvarSlett
    Svar
    1. Thank you, Maria.
      l agree, the flowers of the hydrangea are lovely, l also like them very much.
      Turid

      Slett
  8. Vad har den sista blomman för namn? :)
    Jag elsker lavendel. Både att titta på och dofta på.
    Klem fra Gotland

    SvarSlett
    Svar
    1. Lavendel trives godt hos oss, gir litt Middelhavsstemning.
      Barnebarna pleier å være flinke til å sette navn på ting, men blomsten har ikke fått noe navn ennå..he,he
      Ha en fin sommeruke!

      Slett
  9. Hei Turid!
    Så vakker blomstring:))
    Ble så begeistret for den liljen, virkelig flott!
    Og egen Lavendelåker:)) sukk! Det hadde vært noe. Selv har jeg for første gang i år klart å overvintre to stk inne på planterommet i kjelleren;))
    Elsker Lavendel!
    Den fargerike og lettstelt blomsten til slutt der er flott, har også en slik:))
    God fredag og helg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Toril.
      Tusen takk.
      Lavendel trives i sandjord og tåler tørke, så det passer hos oss. Jeg pakker de godt inn med plengress på høsten, så blir de frodige året etter.
      Barnebarnas blomst er det aldri noe problemer med :)
      Ha en fin sommeruke!
      Turid

      Slett