søndag 24. april 2022

Velkommen tilbake til bloggen min!

Hei alle som titter innom.

Jeg har aldri tenkt jeg skulle avvikle bloggen min, selv om det nå snart er 9 måneder siden siste innlegg. Litt usikker på hva som skjedde, men høsten ble travel, mange turer,  gjester og jeg vet ikke hva ellers. 

Nå er jeg her og klar for våren og mye spennende som skjer i hagen. 

Vi har hatt en mild vinter og flott vår, flotte dager med kalde netter.

De første vårblomstene i hagen, kom til samme tid i år - som i fjor.




På håndarbeidsfronten har jeg strikket til barnebarn. Det ble også en star-wars-genser til yngstemann av de voksne sønnene 😂 


Da passet det å sy en strikkeveske til meg selv.



Nå begynner det å skje mye ute i hagen
- så det kommer snart flere innlegg.




20 kommentarer:

  1. Den strikkeveska ble rålekker! Nesten litt misunnelig. Og kjempefin genser! Så fine blomsterbilder! Våren er fin, også for skitur som jeg haf gått i dag. Magisk i finværet....

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Ingunn!
      Tusen takk! Dette var noe av vårens innesyssel, nå blir nok bare hage i mange måneder fremover......
      Vi har hatt mange skiturer i vinter, men fra og med påske, er sjøen og vår, det jeg trives best med. Slik er vi nok ulike ut fra hva vi er vant til.
      Fortsatt fin vår!

      Slett
  2. Hej Turid
    Dejligt at du starter igen med bloggen, der bliver færre bloggere, de fleste er stoppet, så du er ikke ene om det, det er rart, nogle begynder igen.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Lisbeth!
      Ja litt trist at det blir færre hage-bloggere, men ser ut som det er en liten gruppe igjen som ikke gir seg. Jeg synes det er hyggelig å holde den kontakten og har aldri tenkt at jeg skal slutte.
      Det bare ble bråstopp med bruk av tid til så mye tid på nett - en travel periode.
      Nå gleder jeg meg videre "liv i bloggverden".
      Ha en riktig fin dag!

      Slett
  3. Hej Turid!
    Trevligt att du är tillbaka i bloggvärlden, ibland får man lov att prioritera för att hinna med. Det är mycket som blommar nu, våren är en härlig tid. Vilken vacker tröja du har stickat, en vacker blå färg. Stickväskan är riktigt söt med de små lammen.
    Ha en fin dag /Hälsningar Marika

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Marika!
      Takk for hyggelig kommentarer, du setter så riktigord på hva som skjedde.
      Det er en herlig tid nå, travelt, men fikk jobbet 9 timer i dag, føles godt.
      ha fine hagedager du også!
      Turid

      Slett
  4. Hei Turid

    Så hyggelig at du er tilbake i bloggland igjen. Den vesken med sauen ble kjempefin, og du er jo bare så dyktig når det gjelder håndarbeide!
    Ønsker deg en flott hageuke!
    Hilsen Marit

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Marit.
      Tusen takk for hyggelige tilbakemeldinger på genser og strikkeveske, det er jo slikt jeg elsker - når det ikke er hagesesong.
      Takk , ønsker deg det samme.
      Turid

      Slett
  5. Hei Turid.
    Hyggelig at du er tilbake. Strikkevesken ble bare lekker. Så flink du er.
    Ha det godt.
    Hanne-Lise.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Hanne-Lise!
      Tusen takk for hyggelige tilbakemeldinger!
      Ønsker deg fortsatt fin uke!
      Turid

      Slett
  6. It is very nice to see you blogging again, it has been a very long time! :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Radka!
      Thank you! Yes it is realy a long time, but sometimes l have been into your blog looking for what yuo are quilting.
      Have nice days!
      Turid

      Slett
  7. Velkommen tilbage! Jeg glæder mig til igen at følge din have på bloggen.
    Det er smukke og tidskrævende håndarbejder, du viser. Jeg kan godt forstå, at tiden ikke altid slår til.

    Hilsen Elna

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Elna.
      Takk for fine ord og støtte på at tiden kan bli knapp av og til.
      Nå er det hagesesong og gleder meg til hver dag jeg er hjemme og kan jobbe der.
      Ha en fortsatt fin uke!
      Turid

      Slett
  8. Det er hyggeligt at høre fra dig igen, og betryggende at forårsblomsterne ser ud til at komme til tiden.
    Det kan være svært, at nå det hele - det tror jeg, de fleste genkender - og du er endda meget flittig med håndarbejde kan jeg se.
    hilsen Lisbeth

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Lisbeth.
      Hyggelig med støttende kommentar fra deg.
      ja her er blomster og jeg "i rute". Håper på noen dager i hagen fremover, med noe reising og barnepass inne i mellom.
      Ønsker det en fortsatt fin uke.
      Turid

      Slett
  9. Så der ja, da var du tilbake. Det tar jo litt tid denne bloggingen, men det er veldig koselig også. Ha en fin kveld, hilsen Ingeborg

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Ingeborg.
      Ja jeg synes det er veldig hyggelig med blogg-kontakt. Det blir jo noen faste som man hele tiden er i kontakt med.
      Jeg ser fram til mange fine dager i hagen i mai og ønsker deg det samme!
      Turid

      Slett
  10. Super at høre fra dig igen, og dejligt du du er tilbage med ny energi, friske forårsblomster og skønne håndarbejder! Det er ikke altid til at sige hvad tiden går med - men den går så hurtigt!

    Hilsner fra Ulla

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Ulla!
      Tusen takk for gode ord. Vår gir mye energi vet, så nå tror jeg at jeg skal rekke alt....
      Ha fine dager i hagen!
      Turid

      Slett