søndag 10. juli 2016

Hagevedlikehold eller luking.

Egentlig trives jeg godt med å luke - både i bed og i grønsakshagen, men noen ganger går det veldig treigt. Da luker jeg bare litt, gjør meg ikke ferdig og begynner gjerne på noe annet i stedet. Jeg har bestandig andre jobber som er mer morsomme.
Slik har det vært med et blomsterbed og et busk-bed som vi har ved gårdsplassen vår. Jeg er vel ikke helt fornøyd med beplantningen slik den er akkurat nå. Har gjort noen omplantninger, men vil nok endre på mer.
Her en dag tok jeg meg sammen og fikk luket og klippet gresskanter og det hjalp utrolig, ble veldig fornøyd med meg selv og med resultatet.
Luking er faktisk meget viktig vedlikeholdsarbeid.



 
 
Buskbedet under ble laget for ca 20 år siden. Da hadde våre barn hatt sandkasse her og da vi fjernet den, var det enkelt bare å sette ned noen busker. Det viser seg at lavendel trives godt på denne plassen, så det blir fler for hvert år.
 

1 kommentar:

  1. Koselig hage. Luking er kjekt når det er lystbetont, og kjedelig når det er noe som må gjøres. Jeg har litt igjen og burde ha tatt vekk resten av bladene etter spaniablåstjernen, men bladene er sleipe og ekle så jeg utsetter det.
    Ha en fortsatt fin søndag, hilsen Ingeborg fra fruhaldshage.blogspot.com

    SvarSlett