torsdag 10. november 2016

Avslutning på drivhussesongen.

En lang høst i år, men likevel rakk ikke jeg å få tømt og ryddet opp i drivhuset før kulda kom.
En iskald, men solfylt dag en uke ut i november måtte jeg bare starte opp. Inne i drivhuset var det varmt og behagelig for varmeovn hadde vært på, men ute var det minus 6 grader.

Først høstet jeg det som var igjen av grønnsaker og så var det bare å rive ut tomatplanter, dvs det ble en demonteringsjobb for de var bundet opp i tak og støtter overalt. Ut med slangeagurkplanter og auberginer. Jeg klippet ned ruccula, luket bort alt ugress og gjorde det riktig fint og klart for våren.

Det var gått et par timer og på tide og avslutte, men ikke lett å få opp skyvedøren til drivhuset - den hadde rett og slett frosset fast mens jeg hadde holdt på inne. litt lirking så kom jeg meg ut, skrapet gått nede i bunnen av skyvedøråpningen og fikk lukket for sesongen!

 
Siste innhøsting fra drivhuset i år.



 Bildene av det ferdig ryddet drivhuset måtte, av temperaturmessige grunner tas fra utsiden.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar