fredag 2. mars 2018

Blomsterhylle

Alle pelargonier skal opp fra kjelleren.

Jeg har en stue med lys fra 4 sider og fra taket, så det er naturlig å sette plantene her.
I dette rommet foregår all såing nå på våren .
Vi ønsker også å bruke rommet litt som oppholdsrom, så for å samle plantene litt, tenkte jeg det var lurt med en blomsterhylle.
Med en veldig grei mann, ble hyllen bygget. Den skal beises grå, men det må vente til vi kan stå ute med jobben. 
I dag har jeg tatt den i bruk, Den er ikke helt full ennå, men flere planter skal opp fra kjelleren.




Begynte med å lage to stiger som var 2 meter høye.



festet hengsler på toppen slik at hyllen lett slåes sammen når den ikke er i bruk.


Hyllene settes sammen og ligger løst på hvert trinn i stigene.
Alle hyllene er 55 cm dype og nederste hylle er 220 cm bred.
De kan tas av når hyllen ikke er i bruk og ryddes bort.









Når hyllen er ferdig beiset, kan den også brukes ute på sommeren!




16 kommentarer:

  1. Great shelf. Einar did a nice job. Love Terry

    SvarSlett
    Svar
    1. Hallo Terry!
      Thank you, l think he liked to do the job. Have you put flowers outside your house now?
      Have a Nice week Terry!
      Love Turid

      Slett
  2. Så flott hylle! Kjekt med en nevenyttigmann :)
    God helg, Turid!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja kjekt med både hylle og mann!
      ennå så sliter jeg med å få plass til alle plantene fra kjelleren.
      Håper du får en fin uke - en uke nærmere våren Marit!

      Slett
  3. Hei Turid.
    Flott hylle. Flott med en mann som kan snekre litt.
    God helg. Hanne-Lise.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hylla er nå sprekk full av blomster.
      Helga har vært hektisk, data'n har ikke vært framme, mannen har vært bestefar hele helga.
      Vi har passet tre barnebarn.
      Ha en fin uke Hanne-Lise

      Slett
  4. Så flott den hyllen ble!
    Smart løsning også :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, ble veldig fornøyd. Tror den blir nyttig.
      Ha en fin uke!

      Slett
  5. Den der er både fin og praktisk. Og så lurt at den kan slås sammen når den ikke er i bruk :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tror jeg kommer til å kunne bruke hylla både til vinteropplag av blomster og slik jeg gjør nå.
      Ha en fin uke!

      Slett
  6. Helt fantastisk. En fin plantehylle. Fantastisk med så mye lys på rommet.
    Vakker at du kan bruke hyllen utenfor på sommeren.
    I dag vi har hatt snø... vi hadde ikke det nesten hele vinteren. I hvert fall kommer...
    våren :-))) Hilsen til deg. God kveld. Viola

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk Viola
      Dette rommet er så mye vinduer at det nesten er et drivhus.
      Ja våren er vel snart hos oss også håper jeg.
      Ha det fint Viola.

      Slett
  7. Kjempeflott plantehylle!
    Denne kan du bruke mange steder og plass til mange blomster:)
    Nå gleder vi oss til det også grønnes utenfor vinduet:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det Inger Marie.
      Håper denne hyllen kan brukes mye, men den tar liten plass når jeg må rydde den bort.
      Blir fint med deilig vår ute, men forter meg å bruke dagene inne - de går så fort.
      Ha det fint.
      Turid

      Slett
  8. Hej! Tack för ditt besök på min blogg. Riktigt vacker hylla! Ha det så bra!<3

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det.
      Jeg kommer innom din blogg igjen.
      Ha fortsatt fin uke.
      Turid

      Slett