tirsdag 28. august 2018

Deilig å få ryddet i hagen.

Alltid noe å gjøre i en stor hage.
Da jeg skulle arrangere klippe-kurs på Tuja, fikk jeg et lite push til å gjøre en del ting i hagen.
det er så deilig å ha litt press på seg, da er det lettere å få ting gjort

Det aller siste jeg fikk gjort var å rense opp i en lang steinmur, som ble tatt litt lett i 2017 - lønner seg aldri å ta lett på ting.

Her var det mye - altfor mye -gravmyrt! Som i tillegg var visnet i løpet av denne  tørre sommeren.


Alt ugress vekk og t vare på det som ikke har visnet, noe sitrontimian,  
Snøsløyfe mm. tok jeg vare på.


Nesten penere uten noen ting.


Jeg fikk også renset godt opp i en klokkebusk  so sto opp mot denne uteterrassen. 
da var det plass til å klippe buksbomen godt



 Her er slutt-resultatet.




8 kommentarer:

  1. Hei Turid.
    Det er en deilig tid å rydde i hagen nå. Lett å se hva som må beskjæres og hva som må deles til våren.
    Bra jobba/Eirin

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja det er tiden for det nå.
      Takk, det var deilig å få gjort.
      Ha fortsatt god uke Eirin.
      Turid

      Slett
  2. Hej Turid
    Sikken et arbejde, men det er blevet flot. Flot stendige.
    Hilsen Lisbeth

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk skal du ha Lisbeth.
      Tungt, men godt å få gjort.
      ha det fint!
      Turid

      Slett
  3. Hei Turid.
    Deilig når sånn en jobb er gjort. Flott mur, nesten synd å dekke den med blomster.
    Fin dag til deg.
    Hanne-Lise.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja. Min far har lagt denne muren.
      Den skal ikke dekkes så mye som den var nå.
      Gravmyrt hadde bare fått lov å gro og gro. Jeg måtte klippe den av for jeg fikk røttene ut av muren. Skal kjempe en kamp til våren for å knekke den.
      Ha det fint Hanne-Lise!
      Turid

      Slett
  4. Så flott steinmur!
    Opprydning er bra. Hm - tror jeg trenger litt press...

    SvarSlett
  5. Takk for det. Faktisk min far som har laget mesteparten av denne for 40-50 år siden.
    Ikke all rydding er like lett å ta fatt på.
    Ha en strålende helg!
    Turid

    SvarSlett