onsdag 29. august 2018

En liten titt i en rotete hage.

En liten titt i en hage som er preget av at vi skifter tak på låven.
Her blomstrer det en del enda, mye i potter.
Jeg tar dere med en liten tur og prøver å ta bilder uten å få med rivningsmaterialer eller annet som følger med et slik takskifte. Det er ikke helt enkelt.

Vi begynner sør for huset - rundt dammen


Det er mye Pyntekorg hos meg, liker at de blomstrer så lenge utover høsten.


En liten samling av potter.
det er mye pelargonier hos meg


Denne har hengt i epletreet ved dammen, i hele sommer.


Så har jeg en samling av Zienna i ulike farger. Første gang jeg prøver disse.




På vei opp på verandaen, tror denne heter "Rosa herregård"


Rosa Pelargonia



Enda mer pelargonia når vi kommer opp på gårdsplassen


Afrikalilje og en Dronning Ingrid



Nykjøpt bordpynt.


Denne ble kjøpt til julen 2017 og har kommet igjen nå.
Nå pynter den opp ved inngangsdøren vår.

Det skal bli deilig å få nytt tak på låven, men ser at det blir mye opprydding.


12 kommentarer:

  1. Hvor ser det dejligt ud alt sammen, Turid! Jeg såede zinnia for første gang sidste år, og jeg syntes de var fantastiske - også i buketter. I år er vi flyttet, så jeg har ikke kunnet så, men næste år, skal jeg have zinnia igen!
    Jeg kendte ikke ordet "låve", men det må være det vi kalder "lade". Det bliver fint med nyt tag!
    Kh Nana

    SvarSlett
    Svar
    1. Hyggelig du synes det Nana.
      Jeg kommer også til å så Zienna neste år.
      Vi lærer litt Nordisk ved å lese både svensk, dansk og norsk på blogg.
      Godt du forsto at det var lade.
      Ha noen deilige dager Nana.
      Turid

      Slett
  2. Hei Turid.
    Krukker gjør susen! Mange fine pelargonia:-)
    Glemte å så Zinna i år...
    Tror piseth san er spam.
    Ha en god dag/Eirin

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja i år har det vært praktisk med krukker med vanning.
      Du har sikkert hatt det travelt denne våren, sommeren kom allerede fra 2 mai. jeg skal huske å så Zinnea neste vår, så fornøyd med dem.
      Det tror jeg også, nå er de fjernet.
      Ha en fin dag du også Eirin.
      Turid

      Slett
  3. Hej Turid!
    Ser fint ut med allt som blommar. Glömde så Zinnia i år, men skall göra det till nästa år, så fina.
    Ha det bra /Marika

    SvarSlett
    Svar
    1. Hyggelig du synes det Marika.
      Mitt første år medZinnea, men jeg skal huske å så de neste år.
      Ha en fin dag!
      Turid

      Slett
  4. Det ser verkligen ut som sensommar hos dig. Mycket färg. Zinnia är verkligen en fin sommarblomma och bra till snittblomma också. Rosenskära kan man heller inte vara utan.
    Ha det fint
    Helene

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for hyggelig kommentar Helene.
      Zinnea kommer jeg også til å ha neste sommer. Elsker blomster som er så lettvinte og blomstrer lenge.
      Litt usikker på hva Rosenskara er, men kanskje pyntekorg.
      ha en fin fredag og start på helga!
      Turid

      Slett
  5. Veldig fint!
    Vi hadde Zinnia for første gang i fjor, og sådde i år også. Vi liker dem godt :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Da er vi flere som har falt for Zinnea.
      Jeg skal ha den til neste år også.
      Ha det fint!
      Turid

      Slett
  6. Hej Turid!

    Dina pelargoner är lika fina som de var i fjol, mina är dessvärre lika fula och skruttiga som de brukar vara.

    Trevlig helg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hyggelig at du synes mine pelargonier er fine i år også. Noen er veldig preget av tørken, men stort sett har de greid seg bra - med all vanningen.
      Men det er slik med alt Gunilla, at det går an å håpe på bedre sesong neste år!
      Ha en koselig helg!
      Turid

      Slett