søndag 2. juni 2019

Status pr 1. juni.

Skriver 2. juni og påbegynt første sommermåned!

Dagene har blitt mye lenger, men de føles ut som de har færre timer.
Den  gode varmen har ikke kommet ennå, men det er praktisk for oss som henger litt etter.

Jeg brukte mange timer av mai på å bygge opp ny grønnsakshage.
Mens jeg holdt på med det, grodde både ugress og alt annet av gress.

Min mann og beste hjelper, begynte på grunnarbeidet til nytt drivhus.
Han har luket og holdt det rent i alt fra jordbær, poteter, asparges, løk og bringebær,
så der er alt fint.

Alle tomatplanter, paprika og chili, er satt i store bøtter, satt på plass.
Nå har jeg fått sådd og plantet ut det som skal i de nye benkene.
Jeg holder på å plante ut alle pelargoniene mine, plante i  kasser og potter er i gang.

På disse travle dagene, har jeg prioritert bort blogginnlegg og fotografering, 
men i dag tittet jeg et år tilbake - fant bilder som er tatt for et år siden.
Vi er ca en uke etter i år, men det er mer frodig nå.



Kommer sterkt tilbake med oppdaterte bilder.
Ønsker alle en fin uke.




4 kommentarer:

  1. Hei Turid.
    For et flott stemningsbilde. Lys i hagen om kvelden er flott.
    Det er en travel tid med alt av planter som skal ut.
    Husk å nyte litt også.
    Fin kveld til deg.
    Hanne-Lise.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det, ja det er trivelig med lys i hagen, spesielt når man bor slik vi gjør - uten lys fra naboer.
      Vi har lagt opp til en travel vår og sommer med ny grønnsakshage og nytt drivhus, men gjett om ikke vi skal kose oss når dette blir ferdig.
      Ha en fin uke Hanne-Lise.
      Turid

      Slett
  2. Hei Turid.
    Kjenner meg igjen, ikke mye tid til blogging!
    Prøver å hage i sittende stilling, uten å belaste kneet.. ikke helt enkelt.
    Pelargoniaene skal ut i løpet av uka, og da skal jeg igjen prøve å belaste minst mulig.
    Mannen i huset er kreativ, og vi har heldigvis traktorgressklipper med tilhenger, så vi får dem fra drivhus og opp til terrasse og uteplass.
    For oss også, godt at det ble en langsom vår:-)
    Ha en fin uke/Eirin

    SvarSlett
    Svar
    1. Litt godt å se at det er flere som har de samme tingene å jobbe med.
      Hos oss blir det brukt sekketralle til å flytte de store pelargonier rundt.
      Ha fortsatt fin uke Eirin.
      Turid

      Slett