onsdag 13. januar 2021

Godt nytt år!

 Det er virkelig lenge siden siste innlegget mitt.

Jeg ønsker alle et riktig godt nytt år og håper alle har hatt en fin juletid.

En litenhilsen fra de siste som forlot stuene, da julepynten ble ryddet bort.


Noen gode minner fra juletiden: 
- Noen, men få besøk av barn og barnebarn.
- Roen i huset
- kosen med julepynt og all belysningen, inne og ute.


Blåtimen, nysnø på nyåret og stillheten!


Et dekket bord til et korona - vennepar, siste dagen
før Statministeren kom med råd om å ikke ha besøk av noen.










18 kommentarer:

  1. Godt nytt år til deg også, Turid.
    Så fint bord du dekket. Ja, coronasitvasjonen begrenser veldig mye kontakt, men et er tross alt bedre enn å bli syk synes jeg. Fint juletre!
    Ha det godt.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk og takk, Marit.
      Ja dette ble de to gjestene vi har hatt i 2021. Nå er vi ekstremt forsiktig og tar ikke imot besøk, i påvente av en sykehusinnleggelse.
      Vi får kose oss med planer for ny vår og sommer, eller minner fra siste sommer, noe du er god på.
      Ha en fin vinterukee!
      Turid

      Slett
  2. Også et godt nytår til dig!
    Der er et smukt kik fra vinduerne over en snedækket have og ud over landskabet. Det må være en daglig glæde at have så smuk en udsigt.

    Hilsen Elna

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Elna.
      Vi har hatt en lang kald periode nå og da har jeg kost meg med utsikten.
      Nå ser det ut til at vi får en del mildere vær igjen, men jeg fortsetter nok med inne-aktiviteter ennå en stund.
      Ha en fin vinteruke, Elna.
      Turid

      Slett
  3. Godt nyttår til deg også!
    Det er så koselig med julen, men når julepynten går ut så ser jeg mot våren og lysere tider.

    Gerd Ellen

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Gerd Ellen.
      Takk for det. Jeg har mange inne-ting å pusle med. Hagen får vente til det blir litt mer vårlig. Nå skal jeg tilbringe litt tid ved symaskinen og lytte til Hagespirene. Gøy å se alle de fine filmsnuttene du legger ut fra hagen din!
      Begynner nok snart å så litt jeg også.
      Ha en fin vinteruke.
      Turid

      Slett
  4. Ett riktigt Gott Nytt År !
    Så fina tomtar och julgran.
    Ha det gott /Marika

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk og takk.
      Nå er alle minner om jul ryddet bort og bare å se fram mot våren.
      Ha en fin vinteruke, Marika!
      Turid

      Slett
  5. Smukke billeder og sikken en skøn udsigt I har.
    Godt nytår også til dig Turid.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for det, Lisbeth.
      Ønsker deg en fin vinteruke!
      Turid

      Slett
  6. Så koselig med sånne bildeminner fra julen. Ja, nå er det et nytt år, og det går mot lysere tider. Ønsker deg en fin helg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja det gjør det virkelig, Randi.
      Nå begynner jeg så smått med å så noe, mens håndarbeider av ulike slag fortsatt har hovedfokus.
      Morsomt å følge deg med alt det du finner på å lage/gjøre.
      Fin uke til deg også!
      Turid

      Slett
  7. Også et rigtig godt nytår til dig, hvor ser det hyggeligt ud.
    Med venlig hilsen
    Lene Bedstemorshave

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk Lene!
      Takk for besøket på bloggen min og ha en fin uke og helg.
      Turid

      Slett
  8. Så fint å se at du er tilbake! Vil også ønske et riktig godt nytt år til deg og dine! Jeg ser og ser på nissene dine...puha...har lenge hatt lyst til å prøve meg på slike men det ble med tanken desverre. Men har jo nesten et år foran meg nå??;-) får se... gleder meg mest til våren og hagearbeid ute for der er det ikke smitte hehe
    Takk for alt du deler på din blog! Hilsen Annette

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det Annette. Hyggelig .
      De nissene gikk jeg på kurs for å lære å sy for over 30 år siden. Det har blitt sydd noen opp gjennom årene, men nå har jeg en plan om å sy opp noen for å bli kvitt en masse ull som jeg en gang har kjøpt. Det skal nemlig mye ull av ulik type for å lage disse.
      Jeg skal nyte vinteren med litt håndarbeid før jeg begynner å leve utelivet i hagen, men bør vel begynne å så noe snart.
      Ha noen fine vinterdager!
      Turid

      Slett
    2. Synd vi bor så langt fra hverandre for ellers kunne vi tatt en nisse sy sammen ;-) veldig fint med kurs når man ønsker et bra resultat...
      Hilsen Annette

      Slett
    3. Jeg har faktisk sydd nissene sammen med en 2-3 venninner som hadde veldig lyst tilå sy slike nisser.

      Slett