torsdag 20. juni 2024

Blomstring i hagen.

 Om 3 dager er det St.Hans og flere av de blomstene jeg pleier å ha i St Hans buketten, har allerede visnet.

Da er det godt at det er nye planter som blomstrer nesten hver dag.

Begynner i Gårds bedet.


De hvite peonene er avblomstret, men her er "Bowl of  Beauty"



"Dr.Alexander Flemming"


 Brannliljene.



Denne kommer nordfra og kalles "Duppe"


Videre til det nye bedt, "Nabobedet" Toppklokke.



Steppesalvie





Ridderspore trives veldig godt i dette nye bedet mot naboen.


Til slutt et par roser. denne rød vet jeg faktisk ikke hva heter.


White Cover


Jeg har plantet Pelargonier rundt epletreet i år også.
Her har valmuer sådd seg over hele bedet. 
Noen nærmest stammen fikk stå der. De blir fjernet når de er avblomstret


6 kommentarer:

  1. Hej Turid
    Du har en masse dejlige blomster nu, jeg har mest roser.
    Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. hei Lisbeth!
      Takk, ja jeg får laget en fin bukett i morgen også. Jeg må finne andre enn de jeg pleier, Går kjempefint!
      Klem

      Slett
  2. Jamen der er vist nok til en flot midsommer-buket, selvom noget er afblomstret allerede:-) Dejlige billeder fra din have. Jeg genkender 'valmuemarken' inde under træet. Sådan ser mit nye bed også ud, og jeg trækker også planterne op når de har blomstret. Hvilken overflod!

    Hilsner fra Ulla

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Ulla!
      Takk, blir helt sikkert en bukett.
      Valmuer er veldig fine, men de blir mange når de sår seg selv. I Danmark har dere rød valmuer som vokser vilt, de er så fine.
      Ha en fin midtsommer!
      Turid

      Slett
  3. Hej Turid!
    Det blommar så fint hos dig, vissa blommor är tidigare än hos mig. Pioner har jag både fina och utblommade. Toppklockan har inte slagit ut än. Liljorna vet jag inte om jag kommer att få några blommor på, någon har ätit upp många knoppar.
    Hälsningar Marika

    SvarSlett
  4. Hei Marika!
    Tusen takk.
    Jeg tror vi er ganske like i når ting kommer, men kan jo være noen små lokale ulikheter også.
    Ha en fortsatt fin midtsommer helg!
    Hilsen fra Turid

    SvarSlett