lørdag 24. august 2024

Aspergesbønner i grønnsakshagen.

  Aspargesbønner, gule - og grønne squash er det vi høster mest av om dagen.

Purre, salat, rødbeter og noen beter pluss mye urter, er det vi henter oftest i grønnsaks hagen nå om dagen.

All løk er tatt opp og ligger til tørk.


Aspargesbønnene har jeg latt vokse opp på to armerings - matter tilpasset benken.


I dag høstet jeg 6 kg, men nå er det ikke mye igjen - bare til noen middager.



Gul og grønn squash.


her er en del av grønnsaksområdet vårt


Så noen bilder fra blomsterbedet hvor alt trives.


Dette er en kraftig astilbe, tror jrg har fått den.

  
Duehode


Jeg synes ikke rosene mine blir noe fine der jeg har samlet dem i et rosebed, men denne ble bare puttet inn i dette nye bedet og ser ut til å stortrives.

*******

Beklager at bildene av grønnsakene hadde litt dårlig kvalitet, men slik ble det denne gangen.

Fortsatt god helg til dere alle!

4 kommentarer:

  1. Hej Turid!
    Det ser så härligt ut med allt som växer i ditt grönsaksland. Tänk att kunna plocka och förvara egenodlat. I år blev det inte mycket annat än sallad och rädisor, bönorna är kvar ute.
    Är glad för tomaterna, de smakar extra gott att plocka från egen odling.
    Hälsningar Marika

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Marika.
      Noe som lykkes og annet som ikke blir vellykket - slik synes jeg det er hele tiden.
      Så får vi gledes over det som blir noe av.
      hjemmedyrkede tomater smaker alltid bedre enn de du kjøper, Marika!
      Går fort mot helg igjen, kos deg!
      Turid

      Slett
  2. What a wonderful harvest! You grow so much.....

    SvarSlett