torsdag 4. april 2024

Vår annenhver dag!

 I dag snør det, men i går var det en strålende vårdag!

Bare å komme seg ut på slike fine dager. 

Jeg begynte å klargjøre benkene og grønnsakshagen. Mye av det pleier jeg å gjøre i oktober - november,

 men sist høst ble vi overrasket av tidlig snø og kulde.

Mens jeg ruslet rundt i hagen for å se på alt som skal gjøres, oppdaget at det var noen blomster 

her og der.

Mye krokus -veldig mye




Disse primulaene med denne fargen, som alltid kommer først, blomstrer allerede.



Skimmia. Rubella, blomstrer fint nå.




Blåveis og snøklokker er på hell.

Jeg har faktisk fått ryddet opp i et par små bed, men mye står og venter på meg.

Som her rundt dammen.






Jeg må vente på neste vårdag!😉 





12 kommentarer:

  1. Så mye fine krokus. Ja, vi får håpe at denne snøen gir seg snart, her er helt uframkommelig i dag. Ha en fortsatt fin dag, hilsen Ingeborg

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Ingeborg!
      Takk.
      Vi slapp nok ganske greit unna med snø denne gangen, den ble borte i løpet av lørdagen.
      Ha en fin vårlig uke!
      Turid

      Slett
  2. Hej Turid!
    Det ser så fint ut hos dig. Som om våren kommit redan. Här har vi fått snö så nu är marken vit igen. Vackert med krokus.
    Trevlig helg /Marika

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Marika!
      Tusen takk!
      Vi fikk også litt snø i forkant av sist helg, men vips så var den borte, så nå er all krokusen fremme igjen og vårarbeidet kan fortsette.
      Ha en fin uke.
      Vårhilsen fra Turid

      Slett
  3. Skønt med en rigtig havedag Turid - og vi trænger vist allesammen efter denne vinter. Det er ikke rigtigt forår endnu - så længe jorden er våd og kold - men man må gøre lidt hver gang der er en chance, som du. Dejligt at komme ud og finde blomster og farver man har længtes efter! Det er den slags der giver energi og lyst til mere.

    Hilsner fra Ulla

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Ulla!
      Ja jeg er helt enig med deg, Ulla.
      Jeg tenker det er viktig å jobbe mye nå før varmen kommer, for da eksploderer det ute- også med ugresset!
      Ha fine vårdager fremover!
      Turid

      Slett
  4. Svar
    1. Hei Randi!
      Tusen takk!
      Ha fine dager fremover!
      Turid

      Slett
  5. Man bliver utålmodig efter at komme i haven, og det kunne være rart at få en sammenhængende periode med godt vejr.
    Din skimmia blomstrer vel nok flot.

    Hilsen Elna

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Elna!
      Det blir mange muligheter for hagearbeid framover. Litt kaldt de nærmeste dagene, tror jeg bare er lurt.Hos oss melder de om høye dagstemperaturer over helga.
      Ha fine vårdager!
      Turid

      Slett
  6. Så nydelig med alle de fargerike krokusene! Nyt blomstringa! Masse snø her hos meg, men det er ikke uvanlig her jeg bor.

    Hilsen Ingunn

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Ingunn!
      Landet vårt har store ulikheter når det gjelder klima. Dette merkes godt på våren.
      Det er flott på fjellet på denne årstiden også!
      God helg!

      Slett