torsdag 19. mai 2016

Drivhuset i mai.

Det er mai og vår!
Det spirer og gror enormt fort!
Og tiden flyr enda fortere!
Hver eneste vår opplever jeg det samme. nemlig at dagene blir litt for kort i forhold til alt jeg har tenkt å gjøre. Men nå begynner endelig noe å falle på plass.




I dag 19 mai står drivhuset ganske klart for sesongen. Ti tomatplanter er på plass, en slangeagurkplante - en til kommer. Fire auberginer er satt ut. Reddiker og basilikum er sådd. i tillegg planter jeg ut litt basilikum som har stått inne. Ruccola har vært høstet av siden midt i mars. Skal sette en rosmarin i drivhuset også. Veldig kjekt å ha disse urtene her, for da kan jeg høste av dem til langt ut i november. Drueplanten står med blomsterknopper allerede.
I år har jeg laget "ny" midtgang av sementheller og skiftet ut all jorden til Bedjord som er en ferdig gjødslet jord.

 
 10 mai så det slik ut med mesteparten av tomatene i potter, men begynte og plante de som skulle stå i drivhuset, 3 av disse står i blomst når jeg planter de.


 
Vanligvis har jeg dyrket slangeagurker i drivbenk, men nå planter jeg en som skal vokse langs bakken i forkant av tomatene. Jeg lærte av min far at tomater og slangeagurk aldri skulle være sammen, men jeg prøver.

 
Auberginene ble kanskje sådd litt sent i år for de er ikke blitt så store, men håper de skyter fart nå når de er kommet på plass.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar