fredag 20. mai 2016

Sukkererter!

Årets sukkererter er sådd. Jeg lar alltid frøene ligge i vann et døgn før jeg sår dem.
 Frø får jeg fra sukkerertene jeg hadde i fjor.

 
Vi har satt opp noen stolper og satt hønsenetting rundt slik at det blir netting på begge sider av stolpene. Jeg sår sukkererter på begge sider og sukkerertene klatrer oppover nettingen på hver side. Dette synes jeg er en grei måte å dyrke sukkererter på.

 
Det blir mange ulike type planter i hagen etter hvert og det som såes er det lurt å holde orden på hva står hvor. I år har jeg laget merkepinner på en lettvint måte. brukt lister med litt ulik lengde, skrevet navnet på med tusj og lakket med sprayboks over toppen på pinnene. Har ikke testet de ut skikkelig ennå, men tror de vil tåle regn.

 
Et lite utvalg av merkepinnene mine.

1 kommentar:

  1. Hei!
    Jeg skal plante sukkererter for første gang, tenkte også å ha to rader med netting mellom. Hvor lang avstand det bør være mellom de to radene med sukkererter? Mvh, Beate

    SvarSlett